onsdag, februar 11, 2009

Når enden er god...

...men enden e jo aldri god, det e det som e problemet!

I det siste har det gått mer og mer opp for mæ at æ ikke like enden på ting. Har hørt at det e sært, men det har vært sånn helt siden æ va veldig lita. Det begynt med at æ ikke likt enden på lompa, når den e rulla sammen med smør og sukker, så like æ ikke enden på pølsa, ikke enden på bannanen og i hvertfall ikke enden på egget! Idag gikk det opp for mæ at æ heller ikke e så veldig begeistra for enden på appelsina.
Vanligvis e det ikke nå stort problem. Både bannanen og pølsa har enda som det lett går an å fjern. Det e verre med egget, fordi der e det det hvite æ ikke like, eller æ like det, men ikke BARE det, det må vær gult også. Så det va litt vanskelig da, siden det alltid bli igjen en liten bit med bare hvitt når man dele egget. Helt til æ fikk beskjed om at æ selvfølgelig delt det feil (Åjaaaaa...) Hvis man dele det på langs bli det gule med hele veien nemlig;)

Æ glær mæ til æ finn en matvare der enden e det beste! da e alltting godt:p

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kroneis!
Kroneis...der e vel enden det beste.

Gunnar Inge Sortland sa...

JAAAA! det er sant! Takk Agnete, et stort problem i livet mitt vart løst no:)

Ingrid sa...

Haaha, jeg gir alltid bort enden i kroneis. Hater det.

Trodde jeg kom på en matvare hvor enden var best, men glemte det. Tralala.

Denise sa...

Ka me kjærlighet på pinne me tyggis inni?

Agnete sa...

Hva med vinteren? Jeg syns det er flott når den ender.

Eller slike CDer som er litt slitsomme å høre på, men så har artisten klint til med en nydelig ballade på slutten, slik at man kan sovne til den.

Også kan jeg nevne advendta. Kjempelang pinetid, med julaften i enden. Flotters!

Den tenker jeg satt!

Sanna Marie sa...

Agnete, hold dæ til saken, vi snakke om ting det går an å spis!:p

Agnete sa...

Javeljah! Så du mene at man ikke kan spis CDa, vinter og advendt!?!
...kanskje den aggressive tonen min ikke helt kom til rette akkurat her...

Sanna Marie sa...

Joda, om ikke anna så hørt æ en aggressiv undertone....